fredag 14 oktober 2011

Helg i Cusco och Pisaq

I helgen har det varit utflyktsdax!
I lordags var vi i Cusco och strosade runt. Valdigt vacker stad!
Mamma, minns du "Dodens vag" mellan Sao Paulo och Rio. Detta ar typ samma. Om man tittar ut genom fonstret sa ser man pa flera stallen inte vagen alls, bara dalen langt dar nere. Halla svindel!



















































Handlade i Cusco lite sjalar och aven tjocksockar da det ar ratt kallt i sangen. :)

Vi at lunch ute for forsta gangen. Fyra ratter for ca 22 kr. Helt ok pris.

Fick oss aven resans forsta och hittills enda riktiga kopp kaffe pa detta mysiga kafè med infravarme!
























Pa sondagen var vi pa marknaden i Pisaq som ar en by typ lika liten som Calca som vi bor i och som ligger mittemellan Calca och Cusco. Finns sa himla mycket fina grejer av alpacka-ull!

/Maja och Julia

1 kommentar:

  1. Hej Maja!

    Kul med din blogg , kommer att följa den framöver. Förutom att skicka dig en glad hälsning, vill jag bara säga ALPACKAULL.......
    Alpackan har ju världens sötaste nos (förutom Ceasar förstås). Men hos er, gör de också världens.. jag menar VÄÄÄÄRLDENS... mysigaste/goaste ull.
    Köp hela lagret.. allt som finns... rensa Peru på vantar,halsdukar,tröjor etc. jag köper allt.

    Hälsningar från en frusen "Virre"
    HI,hiii... det här var mitt livs första blogginlägg, undrar om världen är redo för mig nu framöver...

    SvaraRadera