torsdag 6 oktober 2011

Nu kanns det som att det mesta borja falla pa plats har nere! De forsta dagarna hade vi hojdsjukan, fattade inte riktigt vad som hande egentligen och langtade hem. Nu har vi borjat fatta mer vad vi ska gora pa daghemmet med barnen och vi har traffat nagra av de andra volontarerna och borjat planera aktiviteter med dom. Min spanska ar fortfarande sadar, jag vagar inte riktigt anvanda den och forlitar mig mycket pa Maja. Men det artar sig och nasta vecka borjar vi med spanskalektionerna. Sa jag hoppas att min spanska som ar gomd nagonstans i mig kommer fram mer da.

Igar bokade vi var Machu Picchu-trip med fem andra tjejer fran Projects Abroad. Det blir en aventyrsvandring och vi blir borta i fyra dagar sammanlagt och kommer bade aka buss, cykla och vandra. Vi kommer aven gora nagra stopp pa vagen och forsranna, aka linbana i bergen och bada i varma kallor. Jag langtar skitmycket och det kanns skont att aktivera sig, att tanka att nasta milstolpe ar nar vi aker till rengskogen for vart nasta projekt skulle kannas for avlagset.

Vi kan forresten inte ta emot sms pa vart peruanska nummer. Eller det svenska. Men det borde ga att ringa till det peruanska, annars kan ni ju alltid kommentera!

/Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar