onsdag 5 oktober 2011

Nu har vi avklarat tredje dagen pa barnhemmet dar vi jobbar. Julia ar i en klass med 5-aringar och jag med 4-aringar. Otroligt sota men hogljudda och vilda till tusen! Kan inte minnas att det var ens inarheten av sa mycket kaos nar jag jobbade pa dagis i Harnosand!

Forsta dagarna har vi haft det trufft med att vi ar sa hogt over havet. Calca ligger pa 2800 meters hojd sa forutom ont i huvudet har vi varit konstant yra i 4 dagar. Detta avhjalper man dock med att dricka Koka-te.

Idag har vi dessutom for forsta gangen atit Cuy = Marsvin. Ratt gott faktiskt men man far anstarnga sig for att pilla fram allt kott pa den lille stackarn. Marsvinen springer fritt pa golvet i familjens matkallare brevid koket. Dosota! Mn vill inte garna koppla att det ar en av dessa vi precis smaskat i oss! Bilder pa detta och pa huset kommer!

Nu ska vi aka till Cusco (som ligge annu hogre pa 3400 moh) och boka var Machu Picchu-trip!

/Maja

2 kommentarer:

  1. Åh, vilket äventyr ni verkar ha och kommer att få:) Marsvin vet jag inte om jag skulle palla äta,hahah! Själv njöt jag på en marabou apelsin krokant till greys som hade premiär idag:) Det var bra, saknade dig lite extra då!! Sköt om er så skickar jag ett mail till helgen för en ordentlig uppdatering. Puss!

    SvaraRadera
  2. Ahhh mys! Ar det nagot jag saknar sa ar det svensk mat (och marabou saklart) :) Ja skicka mig garna en redig uppdatering! Miss you! <3

    SvaraRadera