torsdag 20 oktober 2011

Machu Picchu dag 2

Sondagen startade med att vi fick pannkakor till frukost! Det var underbart med lite forandring med tanke pa att vi far samma sorts brod med smor eller alldeles for sot marmelad och te varje dag till frukost hemma. Sedan borjade vi vandringen upp for bergen. Vi blev andfadda efter bara nagra steg med pa grund av att vi gick sa mycket uppfor och for att vi ar pa sa hog hojd blir det svart att andas.
Var ca 10 timmars vandring med stopp. En lang, energikravande men fantastiskt rolig dag!

Det narmaste vi lyckades komma en gruppbild. En salig blandning av volontarer, galna brasilianare och fulla fransman.


Banantrad med blomman kvar vilket vi inte sett forut. Eller som vi latsades: "Den osynliga banan-apan." :)
Efter vagen har vi aven sett papaya-trad, avocadotrad, koka-plantage, kaffe-plantage mm. Riktigt lackert!












Mannen i bergen som pastas vara 105 ar gammal som aven vad god van till Che Guevara


Pa en viloplats med massa choklad och kaffe och grejer! Med fransmannen Fabien, Eva, Caroline fran Tyskland, och Isabel.

Jag, Celine och Isabel. De andra tva ar inte riktigt med pa noterna men jag maste ju passa pa att publicera en bild som jag faktiskt ar med pa! Eftersom jag mest skoter fotandet annars. Majas kamera funkar inte sa bra. Eller hennes fotograferande for den delen...
Har fick vi provsmaka chokladbonor mm. Vi fick aven lara oss att i Peru finns det ca 1200 olika sorters potatis och ca 600 olika sorters majs! Fatta den bbq:n!

Maja far krigsmalning.



Vi ar pa den hogsta punkten under hela vandringen (forutom cyklingen). Ca 2.200 m.o.h. tror jag att det var. Det ar alltsa ett stup precis bakom oss.

Fabien, Eva och Karine.

Jaaaakligt smalt att ga!

Hyfsad utsikt!

Och mer bergbilder saklart.

Koka denna vaxt i sju timmar och du far en mycket hallucinativ dryck.
The crazy brazilian guy tar sig over en flod.

Varma kallor!

Senare pa kallen gick vi ut och skulle dansa salsa. Men det slutade med att vi aven hade dansbattles. (Mest jag da, som vanligt..) Vi bondade med the crazy brazilian guys och dom fick for sig att jag kunde capoeira, och jag spelade med. Mycket trevlig kvall!

/Julia

1 kommentar:

  1. Hej sötnosar!
    Åh vad ni verkar ha det kul mick jagger, molnbeklädda berg, montain bikes, varma källor och pannkakor. Härnösand verkar stå stilla i jämförelse...
    Men snart är ni väl tillbaka i vardagen, med rutiner, bråkiga ungar och griniga lärare, marsvin till middag och kallvatten.(Vadå avundsjuk) Själva ska vi käka sushi till middag!
    Mammut och Snoris

    SvaraRadera