lördag 22 oktober 2011

Machu Picchu dag 3

Dag tre borjade med ziplining mellan bergen. Jag var inte lika taggad som de andra eftersom jag hade haft tre mardrommar om detta en och samma natt. Alla tre slutade med dod, aven om jag endast dog i tva av dom. Att falla mot min dod ar namligen det jag tror ar det varsta sattet att do pa. Tyvarr rakade jag beratta detta faktum for alldeles for manga och hann bli rejalt uppskramd.

Eftersom vi inte kunde ta med min systemkamera i en linbana 300 m upp i luften ar detta den enda bild vi har fran zipliningen. De andra tjejerna har bilder, sa jag hoppas att vi kommer kunna visa dom senare!

Det var sammanlagt 6 banor, och det var inte alls sa laskigt som jag trodde att det skulle vara! De tva forsta var ganska laskiga. I den andra linbanan blaste det sa mycket nar vi akte att nastan alla stannade mitt i luften innan vi kom fram till plattformen, det var lite obehagligt.

Sen de nastkommande var riktigt roliga, och mot slutet hann det faktiskt bli lite langtrakigt, sa pa den sista akte vi upp och ner for att gora det lite roligare!


Senare pa eftermiddagen fortsatta vi vandra igen, men da gick vi bara bredvid en tagrals. Det var inte lika roligt, men det var skont att ga pa platt underlag ett tag, istallet for "inka-flat" vilket inte ar speciellt platt!

Dom av var forvaning nar vi efter denna vag precis langst ralsen hittade smultron! Det lustiga ar dessutom att vi bara 2 timmar tidigare suttit och forsokt forklara for fransmannen vad smultron var for nagot. 
 Jag blev lite sur faktiskt. Smultron ska ju vara ett svenskt bar.


Inte lika lang vandring denna dag men efter gardagens 10-timmars strapats och alldeles for lite somn var vi ganska mora nar vi antligen kom fram till Aguas Calientes!

/Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar