onsdag 16 november 2011

Marknad Calca






I sondags var vi med vara tva "mammor" pa marknaden har i Calca.
Jag ar verkligen faschinerad av dessa marknader.Det ar helt annorlunda mot allt vad vi har hemma och man blir lika forvanad varje gang over vilka markliga grejer som saljs!
Kansliga lasare varnas :)


Sondags-kladd.










Ata ko-kake? Jajaman!




Salja lite majs.







Handlingen for hela veckan gjord!


I sondags kompenserade vi aven for de misslyckade kottbullarna vi bjod pa for ett par veckor sedan genom att BADE gora fattiga riddare till frukost till familjen och senare chokladbollar pa kvallen.




/Maja ocj Julia

1 kommentar:

  1. Hej Maja och Julia,
    Jag har hittat er blogg och ser till min glädje att ni varit i Calca nästan samtidigt som jag. Sedan ett drygt halvår hjälper jag två ungdomar i Calca till högre utbildning. Jag besökte pojkarna i början av december för att lägga upp vidare planer. Dessutom arbetar jag på att starta ett utökat hjälpprojekt just i Calca. Därför skulle jag uppskatta en kontakt med er, i första hand på telefon eller e-mail för ett vidare informationsutbyte om just Calca. Ring mig gärna på 0707 499 990 eller via meyer@albatross78.se
    Bästa hälsningar och tack för en trevlig blogg och fina bilder från Peru från Håkan Meyer

    SvaraRadera