söndag 27 november 2011

Vi har forut skrivit om Mabel, flickan som nyligen blev foraldralos. Hennes pappa sitter i fangelse sedan nagra veckor tillbaka efter att ha mordat hennes mamma. Hon har sedan dess bott pa ett barnhem med sin sjuariga storasyster.

Hon tyr sig otroligt mycket till mig och vi har varit valdigt oroliga for henne. Speciellt nu nar vi snart aker, vi vill inte att hon ska kanna att hon forlorar en till trygghet. Men ocksa for att vi inte vet vart hon skulle kunna hamna eller om hon far hjalp psykologiskt.

Darfor tog vi kontakt med en psykolog som jobbar med utveckligsstorda barn i ett annat projekt. Allt var klart, hon var beredd att hjalpa Mabel och hennes syster bara vi tog kontakt med den ansvariga pa barnhemmet dar hon bor for att fa hennes tillatelse.

Vi gick dit med en Projects Abroad-anstalld for att traffa la directora. Vi mottes av en medelalders kvinna fran Holland som hade startat upp det har barnhemmet med sin man. Hon forklarade for oss att systrarna redan far psykologhjalp och sedan fortsatte vi prata om hela anlaggningen, som verkar sa otroligt bra! Stallet ar stort och fint och langt over mina forvantningar. Jag ar glad att Mabel och hennes syster har hamnat pa det har stallet och att de atminstone ar trygga har tills de fyller arton.

Aven om det kanns valdigt vemodigt att lamna Mabel och alla andra barn pa daghemmet, kanner jag att jag kan aka darifran med en kansla av att hon har det bra och inte behover kanna sig overgiven.

<3

/Julia

3 kommentarer:

  1. Tror jag läser här på tok för sällan. Hoppas du förlåter mig Julia! När återvänder du till Sverige?
    //Grunk

    SvaraRadera
  2. Förstår att det känns bra att hon kommer i goda händer... LOVE
    Mamsen

    SvaraRadera
  3. Var glad jag blev när det har ordnat sig för Mabel så att hon förhoppningsvis kan växa upp i trygghet.Mycket tack vara din hjälp Julia. Maja och du gör en jättteinsats

    Var rädd om er när ni är i djungeln.
    Mirno

    SvaraRadera